نکات تعمیر ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی، یکی از بهترین وسایل آشپزخانه می باشد. که علاوه بر سهولت در شستشو و تمیز بودن ظروف و لوازم آشپزخانه، تا اندازه زیادی نسبت به شستشوی ظروف با دست، آب کمتری را مصرف می کند. در این مقاله از فتی سرویس نکاتی مهم برای نگهداری و تعمیر ماشین ظرفشویی عنوان شده است که رعایت این موارد، نیاز به تعمیر ماشین ظرفشویی را کم می کند. البته برخی اوقات تعمیر ماشین ظرفشویی یکی از الزامات و نیاز ها به شمار می رود.

موارد مهم برای نگهداری و تعمیر ماشین ظرفشویی

۱ – داخل ماشین ظرفشویی را تمیز کنید

جهت خشک نمودن فضای بین درب و قسمت پایین ماشین ظرفشویی به صورت دوره ای و در فواصل معین از کار ماشین ظرفشویی از پارچه گرم و تر و یا شوینده های مخصوص ماشین ظرفشویی استفاده نمایید. اغلب پس مانده ها و خرده های مواد غذایی در این قسمت جمع می شوند و منجر به ایجاد قارچ و کپک می گردند، چرا که این قسمت از ماشین ظرفشویی در جریان شستشو قرار نمی گیرد. بدین ترتیب می توانید از اسپری تمیزکننده، سوزن و یا تکه ای کاغذ برای برداشتن پس مانده ها و یا خرده های مواد غذایی استفاده نمایید.

۲ – فیلتر را تمیز نمایید

فیلتر ماشین ظرفشویی شما می تواند نزدیک بخش تحتانی و یا زیر بازویی آبپاش پایینی قرار داشته باشد. این فیلتر باید بررسی و به طور مرتب تمیز شود. جهت تمیزنمودن فیلتر ماشین ظرفشویی خود به دفترچه راهنمای مربوطه مراجعه کرده و طبق دستور عمل نمایید. اگر به هر گونه سوراخ و یا مشکل جدی در رابطه با فیلتر برخورد کردید، جهت جلوگیری از آسیب دیدگی پمپ و قسمت های مربوط به موتور ، فورا آن را تعویض کرده و یا از متخصص در تعمیر ماشین ظرفشویی درخواست کنید تا نمونه جدیدی را برایتان تهیه نماید.

۳ – قفسه ها و سبدهای مربوط به ظروف را تعمیر کنید

اگر پوشش پلاستیکی در قسمت بالا و یا پایین قفسه و سبدهای ماشین ظرفشویی فرسوده شده اند، هر چه زودتر آن ها را تعمیر و یا تعویض نمایید. در صورتی که نتوانستید نمونه جدیدی را تهیه کنید، از متخصصین در تعمیر ماشین ظرفشویی مشاوره بگیرید. اگر هر کدام از بخش های مربوط به قفسه و یا سبد ماشین ظرفشویی نیز فرسوده و یا دچار مشکل گردیدند، حتما آن ها را با نمونه ای جدید تعویض کنید. و یا در این زمینه از متخصصین در تعمیر ماشین ظرفشویی کمک بگیرید.

۴ – ماشین ظرفشویی را بیش از اندازه پر نکنید

اگر ماشین ظرفشویی را بیش از اندازه پر کنید، اسپری های آبپاش به درستی آب را پخش نمی کند. و بخش هایی از ظروف کثیف باقی می مانند و تمیز نمی شوند. در نتیجه مجبور به دوباره شویی و مصرف آب بیشتری می شوید. بنابراین سعی کنید تا ظروف را با فاصله بچینید تا آب ، تمام ظروف را شستشو دهد.

۵ – اجزاء و قطعات شکسته را تعمیر کنید

در صورت وجود چنین مشکلی می توانید شماره مدل ماشین ظرفشویی خود را در وب سایت موجود در دفترچه راهنما وارد کنید و نکات مربوط به تعمیر ماشین ظرفشویی خود را دریافت نمایید و در صورت لزوم آن ها را تعمیر و یا تعویض کنید.

۶ – درپوش و درزگیرهای ماشین ظرفشویی را تمیز نمایید

پس از چندین بار شستشو در ماشین ظرفشویی، در اطراف لایی و درزگیر پلاستیکی در ماشین ظرفشویی و یا اطراف دربی که ماده شوینده در آن قرار می گیرد، مقداری جرم و کثیفی جمع می شود. این آلودگی را می توانید با حوله و یا پارچه نم دار تمیز کنید.

۷ – بگذارید ماشین ظرفشویی به صورت خالی با سرکه کار کند

به مقدار یک فنجان سرکه سفید را در قسمت پایین ماشین ظرفشویی خالی بریزید و بگذارید عادی کار کند. این عمل باعث می گردد تا پس مانده ها و خرده های مواد غذایی پاک شوند و ماشین ظرفشویی از بوی مطبوعی برخوردار شود.

اشتراک گذاری این مطلب:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *